You are now in | Siti Nurazlinda's Official Blog

Isnin, 18 April 2011

Kita Pandai Kita Tak Bangga

assalamualaikum.

kita rindu awak awak semua ! awak awak rindu kita tak ? *sekali lagi ayat mintak penampar, bagi cepatt ! :p

tak dapat nak membeliakkan bijik mata depan lappy doploh pat jam, tapi dengan masa yang ada agak agak seribu lapan belas ratus saat ni linda pon menyemak kejap depan lappy sambil mengupdate blog kechentaan hati.

melompat kegumbiraan di saat diumumkan linda berjaya mencengkam 8A masa PMR yang lalu, kini linda mampu tersenyum bahagia bila dapat balas jasa ibu dan ayah tersayang. yela kan, masa UPSR dulu linda kecundang subjek paling bosan iaitu Sains. tapi, sekarang ni ambek aliran sains jugak ? pelik kan kan ?

tapi, sejak sejak linda dapat 8A ada jugak suara ala ala katak berkaroke maut yang mencanang cerita ke sana sini. manusia iri hati memang begitu. kan kan ?

katanya, "berlagak la tu, mentang mentang dapat 8A. budak pandai la katakan !!"

ya ! linda memang berbangga sebab linda dapat 8A dalam PMR hari tu. tapi linda tak pernah bangga bila linda pandai. cuba fikir fikirkan, linda masih pergi sekolah macam orang lain jugak. maknanya linda masih belum pandai kan kan ?

8A bukan penentu hidup linda. linda harap untuk SPM, penentu hala tuju linda. doakan linda berjaya dan terus berjaya. nak jadik akauntan terhebatt ni ! ;)

p/s : kita sama sama pandai, cuma kita aje yang tak pandai nak gunakan kepandaian yang dah diberi itu. betol tak ?

terima kasih sudi baca :)


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

6 ulasan:

ilman hizami berkata...

stuju ngan linda.
sume org ade kepandaian dlm
bidng2 tertentu.
xde sape yg bodoh.

Siti Nurazlinda berkata...

ilman > tu la pasal. tapi, manusia kan ? memang macam gitu. :(

Fatma Diyana MB. berkata...

yeah, betul tu. spm yang penting. buat betul-betul tauu :))

Siti Nurazlinda berkata...

FD > yups ! thnx tau :)

HonEyBuNNy berkata...

betul tu..kadang2 kita pandai...cuma xguna ja kepandaian tu....hehe

Siti Nurazlinda berkata...

HoneyBunny > setuju setuju ! so, sama sama la kita gunakan kepandaian yang sedia ada tu. :)