You are now in | Siti Nurazlinda's Official Blog

Isnin, 7 November 2011

Pengalaman Sentiasa Dijadikan Pengajaran

assalamualaikum .

hilang ingatan seketika akibat terlalu teruja nak ikut kawan linda balik kampung beliau . sangat teruja nak tengok lembu-lembu kena sembelih . padahal tengok darah pun takut kan ? =='

oh , lupa lagi ! Salam Aidiladha linda ucapkan kepada seluruh umat Islam di seluruh dunia . belum lambat lagi , baru raya kedua kan ? cuti sekolah pun masih berbaki satu hari . memang ohsem lah cikgu !

balik kampung orang memang agak jakun . sumpahh , jakun gila ! kampung orang kemain meriah waktu raya macam gini . kampung linda pulak kemain jauh ke selatan . sebab tu bila masuk kampung orang rasa macam nak terkinja-kinja . nasib baik pandai cover ^^'
dapat lah merasa jugak nak sembahyang raya tahun ni . kalau duduk kat rumah sendiri , memang takkan pergi sembahyang raya punya . golek-golek atas tilam yang empuk , setan pun tumpang sebadan lah kan ?

tengok orang sembelih kerbau , lapah-lapah daging kerbau , nak kasikk kat semua orang . serius , geli ! banyak gila darah Encik Kerbau tu . hampir terkeluar isi perut linda . aiyoo , failed jadik doktor ! -,-'

macam mana sekali pun , tetap nak balik rumah sendiri . itu lebih afdhal . kononnya linda hebat baca peta , padahal Geografi dulu pun hampir aje tak dapat A kan ? taknak ibu tercinta jemput linda , gatal nak merempit dengan EX5 cabuk tu .

last-last terlajak sampai ke kampung mana entah . rasa macam alien jatuh gedebuk ke bumi . jalan sunyi sepi , tambah pulak dengan hujan mengganas . tangki minyak semakin turun dan turun . sangat ngeri . nak meraung kuat-kuat , nak nangis tanpa henti . tapi tak guna kan ?

carik semula jalan yang betul , jalan yang sempurna untuk sampai ke destinasi pilihan . masa tu , lagu Najwa Latif hilang dari ingatan . hanya Ayatul Kursi aje yang meniti di bibir linda . takut sangat kalau tak sampai , tak jumpa ibu , ayah , adik-adik . Allah aje yang tahu keadaan linda masa tu .

alhamdulillah , masih berpeluang untuk berkumpul dengan orang yang dicintai . baru linda tahu erti berdikari , berdiri atas kaki sendiri . jangan selalu sangat nak mengharapkan bantuan orang lain .

p/s : God does not comfort us to make us comfortable but to make us comforters :')


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

8 ulasan:

Ku Azhar berkata...

waaaa..alien!!!hehehe kesian la alien 2 jatuh.. :)

IEQAH berkata...

alhamdulillah :)

Siti Nurazlinda berkata...

haha , alien jatuh gedebuk kat blog linda ni :') kesian .

Schaza berkata...

alhamdulillah selamat sampai...

Siti Nurazlinda berkata...

@IEQAH , ya ! alhamdulillah :)

Siti Nurazlinda berkata...

@Schaza , alhamdulillah . selamat jugak .

lovely lolipop berkata...

ok la tuoe linda.. sekurang2 nye unx berdikari..
pape pon, jgn uat2 pndai..
msty cm lmbu msuk kmpong.. hehehhe

Siti Nurazlinda berkata...

@lovely lolipop , haha . lembu itu lesen L aku lah . memang sesuai gila ! =='