You are now in | Siti Nurazlinda's Official Blog

Ahad, 4 Disember 2011

Puas Lah Selama Ni Linda Kena Tipu

assalamualaikum.

kononnya nak publish entri ni petang tadi. tapi, mata dah mintak kena dodoi. so, malam ni lah baru sibuk nak kasikk orang baca kan?

puas godek blog Cik Epal gojes, terjumpa entri yang membuatkan linda rasa sangat tertipu dan ditipu. ehh, bukan Cik Epal gojes yang tipu linda. tapi orang tua ni =.='
maap kan saya ye pokcik. pokcik inteprame lah kat sini naa :D

dah hidup enamblas tahun, baru hari ni linda tahu linda kena kencing. bukan kencing berdarah, kencing kuning atau kencing yang sewaktu dengannya. tapi kena kencing ataupun dengan kata sopannya kena kelentong -,-' haishh, apa lah nasib kan?

terima kasih lah Cik Epal gojes sebab kasikk tahu pasal benda ni semua. kalau tidak, gerenti lama lagi lah linda kena tipu kan?

@Jangan makan ubah-ubah tempat, nanti kahwin banyak.

rasa-rasa macam best aje kahwin banyak kan? selalunya kita tengok kaum lelaki aje yang kahwin sampai empat. sangat tak biasa kita tengok perempuan kahwin banyak. linda nak jugak pecah rekod kahwin banyak kan? hihik, gatai =p

tapi Cik Epal gojes kata :
Nanti makan banyak banyak tempat. Kalau nasi ada jatuh-jatuh. Kan menyusahkan hidup nak kutip sebutir-sebutir nasi yang jatuh tu. Takut makan bersepah sebenarnya

@jangan menyanyi kat dapur, nanti dapat laki tua.

linda bedal aje melalak kat dapur kuat-kuat. kejap lagu melayu, kejap lagu omputih. kadang-kadang lagu hindustan pun linda lalak kan jugak. lagi-lagi ibu linda letak radio pusaka kat dapur. sesi masak memasak confirm meriah dengan Suria FM. sempat lagi promote ;)

tapi Cik Epal gojes kata :
Dah asyik sangat goyang garuda nyanyi lagu dangdut dekat dapur. Nanti kalau tengah masak ikan kembung ke apa. Tak ke hangus rentung masakan di masak tu. Sebab asyikkk bebeno menyanyi. Ikan hangus pon kau tak perasan. Letak garam pon mahu seguni sebab ralit sangat menyanyi habis semua kencing masin makan makanan kau

@jangan duduk atas bantal, nanti naik bisul

yang ni memang penipuan yang jadik kenyataan. linda kan degil sikit masa kecik-kecik (bila dah besar degil banyak! >,<) ibu linda kata jangan duduk atas bantal, nanti punggung ada bisul baru padan muka. linda ni ketegaq nak mampuihh. takmau dengaq orang tua habaq. kan dah kena. macam Cik Epal cakap lah kan, bantal tu empuk. rasa duduk atas kapas aje, lembut kan?

tapi Cik Epal jugak kata:
Tak elok lah kan benda yang kita letak dekat kepala dipunggungkan. Kot lah terkentut ke hape atas bantal tu. Kita pon elok je sedap krohh krohh tidur atas bantal tu.

ada banyak lagi yang Cik Epal kata. tapi tak larat lah linda nak kata-kata kan kata Cik Epal tu kat sini. korang boleh pergi tengok kata-kata Cik Epal yang sebenar-benar kata kat SINI. tak caye, cuba lah buat. najitahnya, sila tanggung sendiri ye :)

p/s : orang tua-tua baik hati sebenarnya. kan?


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

8 ulasan:

ascil.punye.lah berkata...

eh,ingat sape yg dok tipu linda tadi.

cik mashmello ^^ berkata...

terbaik kak! (Y)

Eyda Dania berkata...

btul2...dulo2..kite ikut je..sbb xtw ape2..now da tw..xdenye nk ikut da..haha

Siti Nurazlinda berkata...

@ascil, tajuk entri macam gempak kan? hihik. saje nak kasikk suprise.

Siti Nurazlinda berkata...

@cik mashmello, mekacih yunk ♥

Siti Nurazlinda berkata...

@eyda, yup! jangan biar kan hidup anda diselubungi penipuan. hihik

sha my heart berkata...

ada betul juga tu.

bab bantal tu saya pun pernah buat. bila dah naik bisul, terus serik nak duduk atas bantal lagi. hihi~

Siti Nurazlinda berkata...

@sha, tahu takpe. hihik. nak buat macam mana kan, kena ikut jugak pantang larang ni :)