You are now in | Siti Nurazlinda's Official Blog

Isnin, 8 Julai 2013

Seribu Dalam Satu

Assalamualaikum ! Alalalala rindu sesangat sangat sangatt kat blog ni. Well, almost two months kann? Mencari ketenangan kononnye. Eleleleyyy >.<

Banyak sangat nak diceritakan dalam satu post ni. Tapi kite kesahhh happeee. Blog kite kann, ikut suka kite lah nak update berapa cerita pun. Korang bace je sesenyap. Okayyy *nada paksa*

Kesah bermula selepas SPM. Perggghhhh cerita tahun bila saya bukak ni. Okay, lepas SPM haritu kan jadik pekerja yang berjaya sekejap. Dalam dua bulan cemtu tukar profession jadik penanam anggur yang berjaya di rumah sendiri walaupun dah tahu dah takkan berbuah punn anggur tu :3 Nak dijadikkan cerita yang dah basi ni, 23 Mac yang lepas masa bebudak ni sibuk benorrr check either they get offer from matriculation or not, saya pun salah sorang minah yang tergedik gedik check jugak la kan. Matrik jelaa satu satunye tempat yang saya eksaiteddd nak pergi before SPM lagi tau. Semangat nak jadik student matrik tu membara kemainnn. Hihikksss

And alhamdulillah finally saya dapat jugak tawaran yang saya tunggu selama ni. Memula tu sangat tak percaya. Yelaaa kann, sesenang je dapat apa yang saya nak. Kuasa Allah :') Syukur sangat. Sampaikan memula tu tak menyempat nak tengok dapat matrik mana. Punye laa eksaiteddd kauuu. Hahaha. Lastly masa nak print out semua borang tu, baru terkedek kedek nak carik dapat masuk matrik mana. Dengan konfidennn nyeee dapat laa matrik Perak kann. Dah tahu dah bebudak Perak mesti diorang kasikk matrik Perak punye. Bajet konfiden gilerr masa tu. Last last bila check balik, capital P tu dah cantekkk dah. Tapi tetibe letters yang belakang tu berubah jadik AHANG dan bukannye ERAK. Ohmaiiii, memang menjerit jerit taknak pergi taknak pergi ! Alasan yang paling munasabah lagi munasarawaknye ialah JAUHHHH ! Alahai, dugaan apa lagi yang datang masa tu kann. Bukti ke KMPh ni pun saya still simpan sampai sekarang tau. Kononnye nak tunjuk kat cucu cicit laaa yang nenek nyee ni pergi merantau jauhhh. Bajet pergi overseas je padahal dalam Malaysia lagi okayy :p

Even jauhh, saya kena pergi. Sebab memang tu je tempat yang saya teringinnnn sangat nak masuk. Mula laa sesi mengemas semua baju dan barang yang ada kat rumah tu. Kalau boleh nak bawak satu rumah tu kann, tapi kereta ayah takkan muat punyeee. Dan sampai laaa saat yang ditunggu tunggu, tepat 27 Mei 2013 saya mula jadik seorang pelajar Kolej Matrikulasi Pahang yang berwawasan. Cewahhh kemainnn kann. Heeee :D

*sebelum bertolak ke KMPh tercinta :p*

First week duduk sini, sangat sangat terseksa ! Jiwa raga zahir batin terseksa sesangat. Dengan minggu orientasi lagi, perghhhhh. Memang tak mampu nak digambarkan camne rasanye. Orang yang mengalaminye je mampu untuk merasainye. Kemainn sastera ayat. Hihihi. Dalam dua ke tiga minggu jugak laa saya homesick. Ulang taip, saya homesick. Of course laaa kan, mana pernah duduk asrama dalam jangka masa yang lama. Selalunye seminggu tu pun dok hari hari call ibu nangis nangis nak balik. Dan tak dinafikan saya yang dah tua bangka ni pun still nangis nangis mintak balik dan hampir mintak tukar matrik tau sebenarnya. Memang jiwa kacau sungguh dalam masa homesick tu. Tak boleh nak fokus belajar langsung.

*habis minggu orientasi, senyum sampai ke telinga*

Tapi alhamdulillah, lepas dari tiga minggu tu saya dah boleh adapt dengan kehidupan kat sini. Dan nasihat kepada adik adik, kalau nak rasa hidup as a matriculation student macam mana, try laaa masuk matrik weeee. Korang akan rasa macam mana bullet train life diaplikasikan ke dalam kehidupan korang. And you know what, even bullet train life pun tapi saya rasa saya still dapat enjoy life saya kat sini. Seronokkk ! Dapat belajar banyakk sangat benda walaupun kite tak rasa nak alami benda tu kan. Masukk la matrik, sangat sangat best ! *menyempat lagi promote* Hahahaha

Kat sini saya belajar erti persahabatan. Saya yang dulunye sangat tak suka ada kawan perempuan ramai ramai ni dah boleh dapat empat orang kawan perempuan dalam masa yang singkat. Kalau tak dulu, selalu sangat berkepit dengan Wani doplohpat jam kat sekolah kann. Nasib baik Wani pun dapat tarik kat Pahang jugak. Cuma Wani dapat Kolej Matrikulasi Teknikal Pahang kat cerukk Jengka tu. Heee :D
Alhamdulillah. Roommates yang sangat caring, loving, understanding tapi kekadang tu annoying :p Diorang selalu ada walau saya susah, saya senang, saya nangis beriya iyaa, saya ketawa mengilai ngilai. Diorang sangat sayang saya, walaupun diorang tak pernah cakap pun. Hihihi

 *Mira, roommate yang paling banyak bertahan menadah airmata saya*

Nur Hakimah, Azura, Nurul Amira dan saya :)
*sambut birthday Mira kat tasik, ala ala berkelah gituuu*
*terima kasih kawan, untuk setahun ni mohon tahan dengan kerenah saya yang macam macam ni ye*
*bajet candid je semua*

Untuk setahun ni, pihak kolej dah booked nama saya untuk kelas 3A16b. Dan seriously, bebudak kelas saya semuanyeee pepandai. Tetibe rasa rendah diri masa memula tu. Tapi disebabkan saya seorang pelajar matrik yang berwawasan kann, so saya bajet bajet laa saya pun pandai jugak. Mana boleh buat buat blurrr je dalam kelas. Memang ketinggalan train yang laju tu laaa jawabnye. Hihihi. Dan dalam kelas ni saya dapat laa sorang kawan, Mira jugak namanye. Ramai betul kawan nama Mira sejak duduk sini. Nasib baik dapat beza lagi mana satu Mira roommate mana satu Mira classmate. Berkenalan kat tangga je masa hari pertama kuliah sebab tercarik carik kat mana lecturer untuk kuliah bisnes pagi tu. Sweet tak cara perkenalan tu? :p
 *With Nur 'Amira Nazihah :)*
*3A16b membersss ! :D*

Setakat ni, kehidupan saya berjalan sangat lancar. Siapa kata masuk matrik ni susah? Duduk kat memana pun kena usaha kann, struggle. Yang penting kena kuat semangat tu. Pengalaman belajar memang sangat bermakna. Seriously talk, saya sangat rindukan classmates 5SC1 SMK Taman Panglima. Korang tetap dan sentiasa dalam ingatan saya. Balik raya nanti, kite jumpa tau. InsyaAllah :)

Oh ya, tahun ni first time kena puasa jauh dari family. Alalala rindu nak ibu kejut sahur pepagi, rindu nak makan sesama masa sahur sambil pejam mata, rindu nak pergi bazaar Ramadhan dengan ayah, ibu, Asyifa', Akmal. Rindu familyyyy sesangat ! *tetibe homesick balik* Hahahaha. Tapi takpe, tak lama lagi dapat jugak balik raya sebab tiket bas dah beli. Yeayyyy lompat bintang :DD

Selamat berpuasa korang ! Thank youuu so much sebab menjojolkan bijik mata korang untuk baca entri pepanjang berjela ni. Biasalah, entri basi. Hihikksss. Okayy XOXO. Bye.


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

Tiada ulasan: