You are now in | Siti Nurazlinda's Official Blog

Rabu, 27 Mac 2013

Menjadi Yang Sulung Belum Tentu Dapat Jadi Yang Terulung

Assalamualaikum.

Okengg, memandangkan ayah dah belikan adapter netbook baru untuk saya so saya dapatlah berjimba sakan depan netbook. Online fesbuk, penuhkan timeline sendiri, godek instagram bla bla bla.. Sangat best okay ! Tak tipu.

Alhamdulillah, terima kasihh atas ucapan tahniah dan doa yang saya terima dari semua kawan kawan, senioritass yang super ohsemm dan masyarakat sekeliling. Terima kasihh tak terhingga untuk korang semua. Saya tak mampu balas dengan apa apa melainkan dengan mendoakan kalian semua :D

Dah rasa membajet retiss di situ ye. Okayy abaikan.

Tengah syok melayan sinetron Aliya, tetibe neuron dalam kepala ni bergerak dengan aktifnya. Tetibe je terfikir, dah lapanblas tahun rupanya saya lahir kat dunia ni. Hampir dua dekad. Perjalanan hidup yang panjang sebenarnya. Lapanblas tahun jadik seorang anak, lapanblas tahun jadik seorang kakak, lapanblas tahun jadik seorang hamba kat muka bumi ni. Pantasnya masa berlalu.

Alhamdulillah, selama lapanblas tahun saya duduk kat dunia ni takde satu pun yang kurang. Ayah dengan ibu kasikk makan pakai pelajaran didikan yang sangat sempurna. Lapanblas tahun saya jadi anak sulung. Anak pertama yang ibu lahirkan kat dunia ni. Syukur.

Dan selama lapanblas tahun ni jugak saya jadik seorang kakak kepada adik adik saya. Besarnya tanggungjawab tu kalau saya fikirkan semula. Tapi siapa sangka, saya hampir berjaya menyempurnakan tanggungjawab saya tu. Walaupun banyak kekurangan, tapi saya sedaya upaya cuba memperbaikinya. Sesiapa yang kenal saya, mungkin akan bandingkan antara saya dan adik saya. Ya, kami sama darah tapi kami tak sama perangai. Tak sama cara hidup. Itu yang sering dipertikaikan.

Saya agak terasa hati kalau ada yang membeza bezakan antara adik adik saya dan diri saya. Saya memang yang sulung tapi saya belum mampu menjadi yang terulung di mata semua orang. Saya pun ada kekurangan diri. So saya rasa takperlu lah sesiapa membandingkan antara saya dan adik adik saya. Allah ciptakan semua orang dengan perangai dan sifat yang berbeza kan?

Saya selalu berusaha, untuk menjadi seorang kakak yang baik. Dapat jaga adik adik saya dengan sempurna. Dapat berkhidmat untuk ibu dan ayah saya. Tapi saya manusia biasa, masih banyak kekurangan. Walau macam mana pun perangai adik adik saya, saya tetap sayanggggg mereka. Tak tergamak rasanya untuk rasa malu bila ada adik adik macam mereka. Saya bersyukur.

Dann saya harap, perbandingan macam ni akan berakhir. Biarkanlah saya dan adik adik dengan perangai kami sendiri. Tak perlu hipokrit kan?




Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

Ahad, 24 Mac 2013

Alhamdulillah.. Thanks To Allah, Thanks To All

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Walaupun dah beberapa hari result SPM diumumkan, tapi rasa syukur tetap takkan habis. Alhamdullillah.. Result yang tak pernah saya sangka, tak pernah saya harap. Akhirnya, usaha saya selama saya pergi balik sekolah, merempit dengan baby EX5 saya, kena hujan yang turun bagaikan mutiara ~ Cewahh, tetibe berkaroke pulak kann. Dah lari topik lagi.

Print screen dari Instagram. Follow laaa kalau sudi ;) *promote*

Keratan fesbuk. Add laaa titewww tauu. Eh, tetibe gedik.

Alhamdulillah, keputusan saya tak seperti yang saya harapkan tapi saya bersyukur sesangat. 1A+ 3A 2A- 1B+ dan 3C cukup sangat untuk saya. Seriously saya tak pernah dapat result macam ni masa sekolah dulu. Subjek sains semua tu nak lulus tersangat la susah.

Niat menaip entri ni bukan untuk riak dan takbur mahupun nak eksesaisss hidung biar nampak kembang lapan ratus lima puluh juta inci. Sekadar coretan rasa syukur yang sangat tak ternilai. Dan harapan nak tunjuk kat anak cucu cicit nanti tercapai laa. Biar diorang semua boleh jadikan semangat untuk lebih berjaya daripada saya. Cewahh berangan >,<

Terima kasihh atas semua doa kalian. Doakan saya dapat sambung belajar pulak ye lepas ni. Nak sangat sambung matrikulasi bidang perakaunan. Lepas tu ada jugak pasang cita cita nak belajar kat oversea. Nak pergi UK ke Australia ke. Doakan tau tau. Insya-Allah, I am lecturer-to-be. Nak berkhidmat untuk anak bangsa ! Doakan ye :D


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

Rabu, 13 Mac 2013

Wordless Wednesday #1

Assalamualaikum :)

Pestime nak wordless ni. Selalunya saya cakap tak berhenti :p



Life is too short to start your day with broken pieces of yesterday, it will definitely destroy your wonderful today and ruin your great tomorrow!

*13.3.13 ♥♥
** Oh my result SPM , 7 days to go.


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

Selasa, 12 Mac 2013

Kepayahan Untuk Menghasilkan Satu Entri

Assalamualaikum. Ya Allah, rindunya kat blog. Rindu nak menulis macam dulu tapi apakann daya. Masalah teknikal selalu sangat menghantui kehidupan saya sebagai seorang blogger. Macam ni lahh manusia yang bernama blogger. Bila takde laptop memang sah la takboleh menulis kan? Tulah kepayahan yang dilalui oleh saya sekarang ni. Kesian dakk? -.-"

Berbekalkan semangat yang masih bersisa di celah gigi ni, saya gagahkan jugak menaip hari ni. Walaupun penuh dengan kepayahan tapi demi blog yang tercinta, saya rela berjuang. Cewaahh, saya tetap takboleh lawan para pejuang kita kat Lahad Datu tu kan? Al Fatihah untuk mereka yang terkorban. Syurga menantimu, insya-Allah.

Kalau la saya boleh tunjuk bukti kepayahan saya menaip pagi ni, mesti ada yang menangis terkinja kinja. Ohh, over pulak. Errr... Saya cuba menaip guna henset. Yup, walaupun agak kekunoan sikit tapi saya berusaha. Mencari ikhtiar supaya blog saya tak terabai bagai dianak tirikan. Eh? Takde kena mengena :p

Daan alhamdulillah, saya berjaya jugak lah kot. Kalau entri ni berjaya dipublish, nemang saya hebakk la harini. Hahaha, riak tetibe. Jangan tiru tabiat mazmumah ini ye adik adik.

Ohh ya, nak mintak tolong korang sebenarnya ni. Result SPM, insya-Allah lagi sepuluh hari dari sekarang akan keluar. So, hopefully korang dapat doakan kejayaan untuk saya ye. Saya bukan pandai sangat tapi hopefully takde yang gagal. Terutama Chemistry tu -.-" Risau. Hmm.


*Ditaip guna henset tapi dipublish guna lappy. Biul -.-
**Gambar semua kat dalam fon, korang cer tengok kat Instagram saya ye --> @sitinurazlinda


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!