You are now in | Siti Nurazlinda's Official Blog

Ahad, 18 September 2011

Kalau Niat Kita Betul , Rasanya Takde Masalah Kan ?

assalamualaikum .

selamat tengah malam buta . macam yang linda cakap dalam entri INI , linda takkan dapat tidur awal dah lepas ni . sebab linda ada satu projek iaitu membina eye bag setebal yang mungkin . siapa tahu boleh masuk Malaysia Books of Record ke .. kan ? =p

*kalau ada eye bag macam panda ni , comel jugak kan ? ;)

hari ni , tambah lagi satu cabaran hidup bergelar remaja . biasa lah kan , manusia memang selalu tak puas hati dengan manusia . kadang-kadang tu dengan binatang pun manusia boleh tak puas hati . tak dapat nak dipertikaikan lagi .. itu lumrah dunia .

tapi , bila kita selalu pertikai kehidupan orang , cuba sekali-sekala kita pertikai kehidupan kita . sama ada kita ni dah cukup sempurna atau tidak . orang yang selalu pertikai hidup orang selalunya lah kan hidupnya belum cukup sempurna . atau mungkin dah sempurna cuma dia aje yang tak reti nak menghargai kesempurnaan hidup itu .

tak dinafikan , bila kita ada kemudahan , mesti kita nak gunakan kemudahan tu kan ? lets say , kita ambek contoh linda . nanti ambek contoh orng lain , ada pulak yang tanam bunga dalam hati pulak . kononnya nak buat macam flower garden lah kan ?

_______________________________________________
okayy , lets start .

linda baru dapat lesen motor . walaupun baru L okayy . tapi , niat linda hanya satu . ambek lesen semata-mata untuk kemudahan nak pergi ke sekolah . jalan-jalan ? bohong sangatlah kalau takde kan , tapi takpe if sometimes .. bukannya everyday .

then katakan lah ada seorang pakcik ni nak samakan kehidupan linda dengan kehidupan anak beliau . konon-kononnya lah kan , anak beliau pun ada lesen lebih awal daripada linda . but he or she salah gunakan kemudahan lesen tu tadi . anak pakcik ni , gunakan lesennya untuk keluar sesuka hati tanpa menghiraukan kehadiran ibu dan ayah di sisi . memang lah buruk benor perangainya kan ?
_______________________________________________
bagi linda , kalau niat kita betul .. insya-Allah , betul lah jadi nya . kalau tidak , memang payah lah kan ? mula lah gejala sosial semakin menular dalam kalangan remaja kita *ayat karangan BM ni ^ ^'

tetapkan tujuan hidup , pasti berjaya ! kan ?

p/s : gambar yang takde motif langsung . saje nak promote helmet .
pesanan khidmat masyarakat : ketatkan topi keledar anda , ingatlah orang yang tersayang ;)


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

4 ulasan:

ZWAN SABRI berkata...

tawu xpa.. kadang2 niat kita tu salah dieertikan.. depa jadikan pengalaman orang lain untuk menghentam kita.. mmg x adil.. huhu


MySuaraBlog: Hantu Bonceng Hina Islam?

Siti Nurazlinda berkata...

@Zwan Sabri , akhirnya ... awak faham jugak apa yang linda cuba sampaikan . susah nak cari orang yang betul2 memahami apa yang kita tulis kan ? ;)

SchaBiela berkata...

wah hg buh pic 2..hahaha kene ngan tema cte ang....

Siti Nurazlinda berkata...

@Schaza , haha . dah aku takde gambar lain nak letak . ini aje yang sempat aku sambar =p