You are now in | Siti Nurazlinda's Official Blog

Jumaat, 30 September 2011

Kelebihan Dan Keburukan Silent Readers

assalamualaikum .

ehem ehem ! testing jari okayy .

Selamat menjawab soalan Peperiksaan Menengah Rendah (PMR) yang akan berlangsung pada minggu hadapan ya . insya-Allah , hari Selasa kan ? semoga semua pelajar tingkatan tiga tahun ini akan berjaya dengan cemerlang serta dapat mengharumkan nama diri sendiri , keluarga sekali gus meningkatkan martabat sekolah :) *macam ayat masa jadi pengacara majlis tadi .

linda taknak cerita pasal PMR sudah , itu tahun lalu kan ? so , now kita bukak buku baru .

lepas majlis restu ilmu tadi , ada seorang adik yang comel datang bersalaman dengan linda . sungguh tak sangka , beliau juga salah seorang pembaca senyap di blog linda . sungguh-sungguh terharu tau . nasib baik tak melompat-lompat kat situ tadi ^ ^'

gambar credit kepada tuan blog yang comel : Lisa Arissa

actually , linda juga salah seorang silent reader . mesti ada yang tak suka silent readers kan ? iyelah , datang blog orang tapi senyap aje . komen tidak , tinggalkan tapak jari kat shoutbox pun malas .

okayy , linda rasa lah kan , silent readers ni sebenarnya bagus . bila kita jadik silent readers , bukan bermakna kita malas nak komen . kita cuma taknak menonjolkan diri kita di kotak komen atau shoutbox tu . manusia alam semacam gini mungkin malu atau tidak ada keyakinan diri untuk mengkomen entri-entri orang lain . lagi-lagi kalau si silent reader ni suka sangat baca entri retis blogger . memang takkan komen sikit pun lah !

tapi , silent readers juga ada keburukan tau . salah satu nya , mungkin silent readers ni suka copycat entri orang . sebab tu beliau hanya singgah untuk baca dan mungkin meng-copycat ayat-ayat di entri orang . itukan cara yang selamat , tuan punya entri yang telah di-copycat takkan tahu siapa yang curik ayat di entri beliau *sepandai-pandai semut merangkak , akhirnya jatuh ke dalam gula juga kan ? ;)

p/s : hanya sekadar pendapat yang merapu ! jangan kecil hati ya :)


Thanks For The Reading. Do Leave Your Comments Okayy!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

komen sbb ta mo jdik silent reader versi buruk.. :P

Siti Nurazlinda berkata...

ehh , linda tak kata wajib komen entri linda lah . jangan terasa ya :) btw , thnx !

Pangeran Chenta berkata...

aku jd unsillent reader la...haha

Siti Nurazlinda berkata...

haha , nak jugak jadik unsilent reader ehh ? bagus-bagus :)

Pangeran Chenta berkata...

tp hg kna jd reader ttap kt blog aku la....hahaha

Siti Nurazlinda berkata...

erk ? itu sudah pasti ! tapi jangan selalu sangat tak update . okayy ?